Thursday, 18 July 2013

Do'a Untuk Sahabat Fillah

 
Segala puja dan puji itu hanya milikm wahai tuhan penentu segala takdir,Shalawat dan salam buat rosul junjungan petujuk sepanjang zaman, Nabi Muhammad Shallallahu Alaihi wasallam dan ahli keluarga serta para sahabatnya yang umpama bintang – bintang  bergemerlapan.
Ya Allah..
Dalam Perjalanan kehidupan ini telah engkau jadikan bagiku seorang sahabat2 . sedangkan mereka adalah diluar jangkauan dan sangkaan hambamu ini. Aku tetapkan baginya satu peraturan yang hanya Allah yang akan menentukan segalanya.
Ya Allah..
Walau apapun takdirMu keatasku, maka disaat ini aku tahu mereka perlukan petolongan. Oleh itu ya Allah, aku dengan penuh rasa kehambaan yang penuh  kehinaan memohon pada-Mu bagi pihaknya karena mereka adalah sahabatku.
Ya Allah..
Ampunilah daku dan mereka sahabatku dan masukanlah kami kedalam rahmatmu dan Engkau adalah tuhan yang maha penyayang.
Ya Allah..
Jangan Engkau tinggalkan untuknya suatu dosa melainkan telah engkau ampunkan. Dan tiada satu aibnya, melainkan telah engkau tutupinya. Tiada satu dukanya melainkan telah engkau hilangkan dari padanya. Tiada satu hutangnya, melainkan telah engkau bayarkanya. Tiada suatu kesakitan, melainkan telah engkau sembuhkan nya. Tiada suatu hajatnya, melainkan telah engkau tunaikan segalanya. Baginya wahai Tuhan yang Maha Penyayang.
Ya Allah…
Lindungilah mereka sahabatku dari hilangnya nikmat-Mu dan berubbahnya kesejahteraan-Mu dan Mendadakna seksa-  Mu  dan berbagai macam Murka –Mu .
Ya Allah..
Sesungguhnya aku bermohon kepada-Mu, Tabahkanlah dia dalam menghadapi segala urusan dan kekuatan dalam menerima petunjuk- Mu
Ya Allah..
Karuniakanlah kepada kami jiwa ketaqwaan dan sucikanlah karena engkau sebaik-bik yang mensucikanya
Ya Allah..
Sungguhnya aku bermohon kepadamu bagi pihaknya dengan dengan sebaik – baik permintaan, sebaik – baik permohonan nya, sebaik –baik kejayaan nya, dan sebaik – baik pahala baginya, Tetapkanlah untuknya, beratkanlah timbangan kebaikannya,mantapkanlah imannya, tingkatkanlah derajatnya, terimalah sholat nya dan ampun kanlah dosa – dosanya.Ya Allah..Aku bermohon baginyakepadamu tingkat yang tinggi di syurga. Ya Allah perkenankanlah permohonanku.
Ya Allah..
Sungguhnya engkau mengetahui apa yang kamu rahasiakan dan apa yang aku perlihatkan. Maka ampun kanlah kealpaan dan kelalainya. Dan engkau mengetahui  segala hajatnya. Maka kabulkanlah permohonanya. Ya Allah, aku bermohon baginya  kepadamu keimanan yang selalu mendampingi hatinya dan keyakinan yang kuat sehingga dia mengerti bahwasanya tidak akan menimpa dirinya kecuali apa yang telah engkau tentukan baginya dan bahwasanya apasaja yang telah menimpa dirinya bukanlah semata – mata yang telah meluputkan nya bukanlah semata – mata menimpa dirinya.
Ya Allah..
Aku bermohon baginya kepadamu iman yang dia buat cari kebenaran. Cahaya yang dia jadikan ikutan dan rizki yang dia cukupkan. Ya allah jadikan dia cinta kepadamu dengan segala kemampuan dirinya seluruhnya. Ya Allah..jadikanlah cintanya seluruhnya hanya kepadamu dan amal perbuatannya seluruhnya hanyalah untuk mencari keredaanMu
Ya Allah..
Apa saja yang engkau jauhkan darinya dari hal – hal yang dia cintai, jadikanlah hal itu sebagai penguat untuknya mencintai apa yang engkau cintai dan jadikanlah cintanya kepadamu sebagaimana engkau mencintai .
Ya Allah Cukupkanlah dirimu bagiku, tiada tuhan selain engkau. Hanya kepada Mu aku bertawakal> Dan Engkaulah Tuhan yang memiliki Arasy yang agung.
Aamiin ya Rball Alaamiin..

#untuk semua sahabat”ku terutama sahabat St*gO..Miss u…
Sumber : *Beibz Jelit*
Posting : *Renty Susanty
Reaksi:

0 komentar:

Post a Comment